Korzenie Creamy sięgają Haiti. Życie na egzotycznej wyspie, doświadczenie jego bogactwa i ubóstwa, fascynacja kreatywnością i wszechobecnym żywiołem twórczym były inspiracją do stworzenia marki.

 

Historie

Relacja między Creamy a Haiti zbudowana jest w oparciu o osobisty i rodzinny związek, jaki z wyspą ma założycielka Creamy, Zofia Pinchiat-Witucka – Polka o haitańskich korzeniach. Ważną rolę w zwróceniu się ku dalekiej, karaibskiej krainie, odegrała również nostalgia – tęsknota za rajską wyspą i jej mieszkańcami.

Malarstwo Haiti

Inspiracje

Creamy czerpie z bogatej kultury, sztuki i lokalnych wierzeń Haiti. Znak w logo inspirowany jest veve (symbolem) bogini miłości Erzulie. Piękne i egzotyczne obrazy, namalowane między innymi przez lokalnego artystę Kupidyna i kupione na ulicach Port-au-Prince i Jacmel, stały się lejtmotywem graficznym komunikacji wizualnej marki. Zauważyć możemy na nich wymalowane jasnoniebieskim kolorem wybrzeże, różowe obłoki, ciemną, wilgotną ziemię, wzgórza pełne bujnej zieleni, plonów i owoców, kobiety z koszami na głowach, pierzaste palmy i leśną gęstwinę, w której dostrzegamy barwne ptaki. Wspaniała przyroda Haiti przemawia do nas przez obrazy lokalnych twórców tak, że możemy niemal poczuć jej zapach.

Drzewo długowieczności

Na Haiti rośnie drzewo moringa, zwane też drzewem długowieczności. Pozyskiwany z niego olej wykorzystywany jest przez miejscowych do pielęgnacji skóry i włosów. Pomaga im zachować zdrowie i młodzieńczy wygląd. Drogocenny olej jest sprowadzany z Haiti specjalnie dla Creamy i stał się bazą wielu wyjątkowych kosmetyków.

Fundacja

W tle Creamy działa Fundacja Polska-Haiti, stworzona po tragicznym w skutkach trzęsieniu ziemi i tsunami, które nawiedziło wyspę w 2010 r. Od tamtej pory fundacja wspiera lokalną społeczność oraz edukację na Haiti, prowadząc projekt budowy szkoły w mieście Jacmel.