Regulamin sklepu

Regulamin serwisu internetowego oraz sklepu internetowego dostępnego pod domeną internetową https://creamy.pl

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowego oraz sklepu internetowego dostępnego pod adresem: https://creamy.pl, w tym w szczególności rodzaje i zasady świadczenia przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika sposób i zasady składania zamówień, dokonywania płatności, dostarczania zamówionych towarów, zakładania konta w sklepie internetowym, jak również praw i obowiązków sprzedawcy oraz kupującego.

§ 1. Definicje

1. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:

a) Adres dostawy – wskazany przez Klienta dokładny adres, na jaki mają zostać przesłane zakupione przez Klienta Produkty, który musi znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
b) Cena – wyrażona w PLN wartość (zawierająca podatek od towarów i usług – tj. VAT), za którą Klient może zakupić Produkt dostępny w Sklepie (bez uwzględnienia kosztów wysłania Produktów do Klienta i ewentualnych kosztów sposobu płatności wybranego przez Klienta);
c) Łączny koszt zamówienia – wyrażona w PLN wartość, którą Klient obowiązany jest łącznie zapłacić za zamawiany Produkt z uwzględnieniem kosztów wybranego przez niego sposobu dostawy oraz sposobu płatności (jeżeli wybrany przez Klienta sposób płatności generuje dodatkowe koszty po stronie Sprzedawcy);
d) Czas realizacji zamówienia – czas liczony od momentu Potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji do momentu otrzymania zakupionego Produktu przez Klienta;
e) Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
f) Konsument – osoba fizyczna, która dla której zawarta ze Sprzedawcą Umowa sprzedaży nie jest związana bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, o ile nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
g) Konto – element Serwisu stanowiący wirtualny zbiór zasobów umożliwiający konkretnemu Użytkownikowi korzystanie z takich funkcjonalności jak historia zamówień, zapisanie preferowanego Adresu dostawy i danych do doręczeń.
h) Koszyk – element Sklepu, za pomocą którego Klient precyzuje lub dokonuje zmian w szczegółach zamówienia takich jak: rodzaj i ilość zamawianych produktów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, sposób płatności, itp.;
i) Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność do czynności prawnych, która nabywa w Sklepie Produkty;
j) Newsletter – usługa świadczona przez Usługodawcę, polegająca na dostarczaniu Użytkownikowi na jego wyraźne żądanie informacji handlowych, w tym informacji marketingowych, informacji o promocjach, nowościach, dostępnych w Serwisie.
k) Polityka prywatności – dokument zawierający informacje dotyczące danych osobowych przetwarzanych przez Usługodawcę oraz informacje dotyczące plików Cookies funkcjonujących w Serwisie, dostępny na stronie internetowej Serwisu w zakładce „Polityka prywatności”: https://creamy.pl/pages/polityka-prywatnosci;
l) Potwierdzenie realizacji – przesyłana przez Sprzedawcę po otrzymaniu płatności (z wyjątkiem sytuacji, w której Klient jako metodę płatności wybrał płatność przy odbiorze) informacja będąca potwierdzeniem zawarcia Umowy sprzedaży i potwierdzeniem przystąpienia Sprzedawcy do realizacji zamówienia;
m) Potwierdzenie zamówienia – przesyłana przez Sprzedawcę informacja zawierająca potwierdzenie otrzymania przez Sprzedawcę zamówienia Klienta wraz ze wszystkimi istotnymi elementami zamówienia (rodzajem, ilością i Ceną zamówionych Produktów, wybraną przez Klienta formą dostawy i płatności oraz informacją o Łącznym koszcie zamówienia);
n) Produkty – towary sprzedawane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu;
o) Regulamin – niniejszy regulamin określający warunki świadczenia usług drogą elektroniczną w Serwisie, w tym warunki sprzedaży Produktów za pośrednictwem Sklepu;
p) Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem: https://creamy.pl, za pośrednictwem którego Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników usługi świadczone drogą elektroniczną (w tym jako Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów);
q) Sklep – sklep internetowy dostępny jako jedna z usług świadczonych w Serwisie, za pośrednictwem którego Klienci mogą nabywać Produkty na zasadach określonych w Regulaminie;
r) Sprzedawca/Usługodawca – Creamy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za nr KRS: 0000541871 , NIP: 7010462970, REGON: 360748640, kapitał zakładowy: 937 500,00 zł, adres e-mail: sklep@creamy.pl, nr telefonu: +48 572 728 528, który sprzedaje za pośrednictwem Sklepu Produkty (jako Sprzedawca) oraz świadczy (jako Usługodawca) za pośrednictwem Serwisu usługi świadczone drogą elektroniczną (takie jak utworzenie Konta, wysyłka Newslettera oraz inne dostępne za pośrednictwem Serwisu);
s) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży zawarta na odległość, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, której przedmiotem jest nabycie przez Klienta Produktów za pośrednictwem Sklepu.
t) Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r., poz. 2759 – t. j.);
u) Użytkownik – każda osoba korzystająca w jakikolwiek sposób z Serwisu, w szczególności odwiedzająca stronę Serwisu, przeglądająca treści dostępne w Serwisie, korzystająca z usługi Newslettera czy rejestracji Konta.

§ 2. Postanowienia ogólne

1. Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia na rzecz Użytkownika usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę oraz prawa i obowiązki Użytkownika oraz Usługodawcy z tym związane. Usługi świadczone przez Usługodawcę obejmują w szczególności:

a) umożliwienie Użytkownikowi założenie Konta w Serwisie;
b) umożliwienie Użytkownikowi zapisanie się do Newslettera;
c) umożliwieniu Użytkownikowi (Klientowi) zawarcia z Usługodawcą (Sprzedawcą) Umów sprzedaży Produktów dostępnych w Sklepie.

2. Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną (w tym polegające na sprzedaży Produktów za pośrednictwem Sklepu) zgodnie z niniejszym Regulaminem.

3. Materiały dostępne w Serwisie, w tym także materiały przesyłane w ramach usługi Newsletter, w szczególności takie jak: fotografie, logo, nazwy własne, grafiki, wizualizacje Produktów, hasła, jak również oprogramowanie Serwisu stanowią przedmiot praw autorskich i jako takie podlegają ochronie prawnej. Zabronione jest wykorzystywanie przez Klientów takich materiałów, w szczególności ich kopiowanie, powielanie i publikacja, bez uzyskania uprzedniej, pisemnej zgody Usługodawcy, chyba, że możliwość wykorzystania wyżej wskazanych materiałów wynika z obowiązujących przepisów prawa, np. z ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2509 – t. j.).

4. Korzystając z Serwisu (w tym także dokonując zakupu w Sklepie) Użytkownik (Klient) wyraża zgodę na warunki określone w niniejszym Regulaminie. Dostęp do Regulaminu możliwy jest poprzez wybranie zakładki: „Regulamin”. Użytkownik ma możliwość pobrania Regulaminu w formacie PDF

5. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika korzystającego z Serwisu (w tym zamieszczającego Opinię) treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści naruszających obowiązujące przepisy prawa lub prawa osób trzecich, treści nieprawdziwych lub sprzecznych z dobrymi obyczajami, jak również korzystanie z Serwisu w sposób mogący zakłócić jego funkcjonowanie, czy ingerujący w oprogramowanie Serwisu. Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Serwisu wyłącznie w sposób zgodny z obowiązującym prawem oraz zasadami współżycia społecznego.

6. Do prawidłowego i pełnego korzystania przez Użytkownika z Serwisu konieczne jest spełnienie następujących wymagań technicznych:

a) komputer osobisty albo urządzenie mobilne (telefon, tablet) oraz karta sieciowa lub modem umożliwiające dostęp do Internetu,
b) system operacyjny Windows, Android, Mac OS lub Linux posiadający środowisko graficzne, standardową przeglądarkę internetową (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Chrome, Safari) – obsługującą szyfrowane połączenia SSL, aplikacje Java Script i pliki cookie,
c) łącze z siecią Internet,
d) aktywnego adresu e-mail – w przypadku usług takich jak dokonanie zakupu Produktu, zapisanie do Newslettera, założenie Konta w Serwisie.

7. Usługodawca uprawniony jest do każdoczesnego wprowadzania zmian w sposobie świadczenia usług drogą elektroniczną, wynikających z ważnych przyczyn – zmian prawnych, technologicznych, organizacyjnych, spowodowanych rozwojem Serwisu, co nie będzie prowadziło do pogorszenia jakości świadczonych usług oraz pozostanie bez wpływu na prawa Użytkowników nabyte w związku z dotychczasowym korzystaniem z Serwisu. Usługodawca uprawniony jest także do zaprzestania udostępniania Serwisu i świadczenia za jego pośrednictwem usług, co pozostanie bez wpływu na prawa nabyte już przez Użytkowników, w szczególności związane z nabyciem Produktów.

8. Usługodawca uprawniony jest do okresowego zawieszenia dostępności Serwisu w sytuacjach związanych z koniecznością usuwania awarii Serwisu, przeprowadzenia czynności serwisowych, rozbudowy lub modernizacji Serwisu.

9. W Serwisie przetwarzane są dane osobowe Użytkowników oraz Klientów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem Serwisu znajdują się w Polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej Serwisu w zakładce „Polityka prywatności”: https://creamy.pl/pages/polityka-prywatnosci

10. Usługodawca dokłada staranności w celu zapewnienia Użytkownikom należytej ochrony przekazywanych przez nich za pośrednictwem Serwisu informacji, jednakże Użytkownicy są samodzielnie odpowiedzialni za przechowywane przez nich hasła dostępowe do Serwisu, a w ujawnienie ich osobom trzecim przez Użytkownika odbywa się na jego ryzyko i może spowodować wykorzystanie tych informacji przez osoby trzecie w sposób niepożądany przez Użytkownika.

11. Komunikacja Użytkowników z Usługodawcą odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej: sklep@creamy.pl, telefonu: +48 572 728 528 lub poczty tradycyjnej: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa.

12. Zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Usługodawcę dostępne są w zakładce „Polityka prywatności”: https://creamy.pl/pages/polityka-prywatnosci

§ 3. Warunki korzystania ze Sklepu

I. Zasady ogólne korzystania ze Sklepu

1. Za pośrednictwem Sklepu prowadzona jest wyłącznie sprzedaż detaliczna Produktów, przy czym dostarczanie Produktów możliwe jest wyłącznie na Adresy dostawy położone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Sprzedaż w Sklepie odbywa się poprzez Internet w formie umowy zawieranej na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą (Umowa sprzedaży). Aby nabyć Produkty Klient musi złożyć zamówienie w sposób opisany w niniejszym Regulaminie.

3. Prezentacja Produktów wraz z ich Ceną nie stanowi oferty jego zakupu w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży. Zawarcie Umowy sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta zamówienia zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie oraz Potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedawcę.

4. Klient może składać zamówienia w Sklepie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Klient może złożyć zamówienie na Produkty za pośrednictwem zarejestrowanego w Serwisie Konta lub bez rejestracji.

5. Warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie jest zapoznanie się przez Klienta z Regulaminem oraz Polityką prywatności i akceptacja ich postanowień.

6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podane przez Klienta błędne, niedokładne lub nieaktualne dane w związku z korzystaniem przez Klienta ze Sklepu (np. nieprawidłowego Adresu dostawy na etapie składania zamówienia).

7. Zdjęcia Produktów zamieszczonych w Serwisie mogą nieznacznie różnić się (z przyczyn technicznych, tj. z uwagi na różnice w rozdzielczości i wyświetlanych kolorach na różnych urządzeniach końcowych) od produktów sprzedawanych, jednak posiadają one identyczne parametry techniczne.

8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wycofania ze sprzedaży niektórych Produktów, jednakże już zawarte Umowy sprzedaży pozostają w mocy.

9. Sprzedawca może prowadzić akcje promocyjne lub rabatowe, komunikowane w Serwisie. W przypadku prowadzenia przez Sprzedawcę kilku akcji promocyjnych lub rabatowych w tym samym czasie, nie podlegają one łączeniu, chyba że co innego wynika z regulaminu danej akcji.

II. Zasady zawierania Umów sprzedaży w Sklepie

1. Klient składa zamówienie poprzez wskazanie konkretnego Produktu, którym jest zainteresowany i wybranie polecenia „Dodaj do koszyka”, zaznaczenie checkboxa zawierającego potwierdzenie, że zapoznał się z Regulaminem oraz Polityką prywatności, a następnie poprzez wybranie polecenia „Zamawiam”. W takim przypadku Klient zostanie przekierowany do formularza zamówienia, w którym podane są wszystkie istotne elementy zamówienia Klienta (rodzaj i ilość zamawianych Produktów oraz ich cena wraz z ewentualnymi kosztami wysyłki, w zależności od sposobu odbioru Produktów, wybranego przez Klienta).

2. W kolejnych krokach Klient wskazuje sposób dostarczenia Produktów spośród dostępnych w Sklepie. W przypadku wyboru przez Klienta wysyłki Produktu na wskazany przez Klienta Adres dostawy, Klient zobowiązany jest podać dokładny Adres dostawy oraz imię i nazwisko, a także nr telefonu w celu realizacji zamówienia. Klient zobowiązany jest podać prawdziwe, kompletne i aktualne dane. Następnie Klient wskazuje sposób płatności spośród dostępnych w Sklepie.

3. Informacja o dostępnych sposobach dostarczania Produktów oraz metodach płatności a także ewentualnych kosztach związanych z wyborem przez Klienta danego sposobu dostarczenia Produktów lub danej metody płatności znajdują się w zakładce „Płatność i wysyłka”: https://creamy.pl/pages/platnosc-i-wysylka oraz wyświetla się na etapie składania przez Klienta zamówienia.

4. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon fiskalny. Klient ma możliwość uzyskania faktury VAT poprzez podanie danych do faktury VAT (imię, nazwisko, firma, adres firmowy, NIP).

5. Klient ma możliwość wpisania do odpowiedniej rubryki przy zamawianiu Produktów kodu rabatowego lub numeru karty prezentowej, jeżeli nimi dysponuje i pozostają one ważne. W takim przypadku Cena zamawianych Produktów ulegnie stosownej zmianie – w zależności od rodzaju i wartości kodu rabatowego lub karty prezentowej, posiadanych przez Klienta. Klient podczas dokonywania zamówienia ma możliwość skorzystania albo wyłącznie z jednego kodu rabatowego albo wyłącznie z jednej karty prezentowej.

6. Łączny koszt zamówienia przedstawiony jest w rubryce „Suma” po wskazaniu przez Klienta sposobu dostawy, metody płatności oraz zastosowaniu przez niego ewentualnego kodu rabatowego albo karty prezentowej.

7. Przez skuteczne złożenie zamówienia należy rozumieć proces przejścia wszystkich etapów (kroków) składania zamówienia i zatwierdzenie poleceniem „Zapłać teraz”. Potwierdzenie zamówienia poprzez wybranie polecenia „Zapłać teraz” wiąże się z obowiązkiem opłacenia złożonego przez Klienta zamówienia. Niezwłocznie po skutecznym złożeniu zamówienia Klient otrzyma na podany przy składaniu zamówienia adres e-mail Potwierdzenie zamówienia.

8. Składając zamówienie Klient oświadcza, że zakup produktów w Sklepie nie ma charakteru zarobkowego i jest przeznaczony wyłącznie na jego użytek własny.

9. Warunkiem wysyłki Produktów przez Sprzedawcę jest dokonanie przez Klienta zapłaty za zamówione Produkty (uznanie rachunku bankowego Sprzedawcy), z wyjątkiem sytuacji, w której wybraną przez Klienta metodą płatności jest płatność za pobraniem bezpośrednio przy odbiorze zamówionych Produktów.

10. Zamówienie winno zostać opłacone w terminie 7 dni od dnia jego złożenia (z wyjątkiem sytuacji, w której wybraną przez Klienta metodą płatności jest płatność za pobraniem bezpośrednio przy odbiorze zamówionych Produktów – w takiej sytuacji zamówienie winno zostać opłacone przy odbiorze. Brak opłacenia zamówienia we wskazanym terminie spowoduje jego anulowanie.

11. Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta na wskazany przez niego przy składaniu zamówienia adres e-mail Potwierdzenia realizacji, przesłanego przez Sprzedawcę, co następuje niezwłocznie po dokonaniu zapłaty przez Klienta za Produkty (z wyjątkiem sytuacji, w której wybraną przez Klienta metodą płatności jest płatność za pobraniem bezpośrednio przy odbiorze zamówionych Produktów).

12. Czas realizacji zamówienia wynosi 7 dni roboczych.

III. Zasady składania reklamacji w związku z Umową sprzedaży

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności dostarczonego Produktu z Umową sprzedaży.

2. Dostarczony Produkt jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli:

a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność Produktu są z nią zgodne,
b) Produkt jest przydatny do szczególnego celu potrzebnego Konsumentowi, o którym to celu Konsument, powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, i który Sprzedawca zaakceptował,
c) nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się produktów tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
d) występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla produktu tego rodzaju, i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu (np. zawarte w reklamie lub na etykiecie), chyba że Sprzedawca wykaże, że:
− nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
− przed zawarciem Umowy sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
− publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy sprzedaży;
e) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
f) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa w § 3 pkt III. ust. 2 Regulaminu, jeżeli Konsument najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową sprzedaży określonych w § 3 pkt III. ust. 2 Regulaminu oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.

4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową, sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży.

5. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży określonego w § 3 pkt III. ust. 2 Regulaminu, jeżeli brak ten podstępnie zataił.

6. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

7. Sprzedawca może dokonać wymiany Produktu, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy produktu, gdy Konsument żąda wymiany Produktu, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.

8. Jeżeli naprawa i wymiana Produktu są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży.

9. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży, wartość Produktu zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży.

10. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany Produktu, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.

11. Konsument udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt.

12. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony.

13. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, gdy:

a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży zgodnie z § 3 pkt III ust. 8 Regulaminu;
b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową sprzedaży zgodnie z § 3 pkt III. ust. 10-11 Regulaminu;
c) brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;
d) brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych od § 3 pkt III. ust. 6 – 12 Regulaminu;
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

14. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową sprzedaży. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.

15. Konsument nie może odstąpić od Umowy sprzedaży na podstawie określonej w § 3 pkt III. ust. 13 Regulaminu, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest nieistotny, przy czym domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest istotny.

16. Jeżeli brak zgodności z Umową sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy sprzedaży Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży na podstawie określonej w § 3 pkt III. ust. 13 Regulaminu jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową sprzedaży.

17. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży, Konsument niezwłocznie zwraca Sprzedawcy Produkt na jego koszt, a Sprzedawca zobowiązany jest zwrócić Konsumentowi zapłacone kwoty niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania do Sprzedawcy. Sprzedawca zwraca Konsumentowi wpłacone należności przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

18. Reklamacje winny zawierać dane pozwalające na zidentyfikowanie Konsumenta i dokonanej transakcji oraz jego dane kontaktowe, wskazanie żądania Konsumenta oraz opis stwierdzonych przez Konsumenta niezgodności Produktu z Umową sprzedaży. Konsument może złożyć reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@creamy.pl lub poczty tradycyjnej: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

19. Produkt niezgodny z Umową sprzedaży należy odesłać na adres: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa.

IV. Odstąpienie od Umowy sprzedaży

1. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni, liczonych od dnia otrzymania przez Konsumenta (lub innej wskazanej przez niego osoby innej niż przewoźnik) Produktu, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, za wyjątkiem kosztów związanych z kosztami innymi niż najtańszy zwykły koszt dostarczenia Produktu oraz bezpośrednich kosztów zwrotu Produktu Sprzedawcy.

2. Do zachowania terminu na skorzystanie z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży wystarczy wysłanie przed jego upływem, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@creamy.pl lub korespondencyjnie na adres: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa oświadczenia o odstąpieniu – można w tym celu wypełnić wzór formularza odstąpienia od umowy, dostępny w zakładce „Zwroty i reklamacje”: https://creamy.pl. /zwroty-i-reklamacje. W przypadku złożenia oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej, Sprzedawca potwierdzi jego przyjęcie wiadomością zwrotną.

3. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą. W takim przypadku, Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy (nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia przez niego oświadczenia o odstąpieniu – do zachowania tego terminu wystarczy nadanie Produktu przed jego upływem), a Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Konsumentowi dokonane przez niego płatności (nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu, z tym, że Sprzedawca jest uprawniony do wstrzymania się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania zwrotu Produktów lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu ich odesłania Sprzedawcy – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Zwrotu Produktu należy dokonać na adres: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa.

4. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych na taki sposób dostawy dodatkowych kosztów. Zwrot płatności nastąpi tą samą drogą, jaką Konsument jej dokonał, chyba że Konsument wyrazi zgodę na zwrot płatności w inny sposób i nie wiąże się on dla Konsumenta z dodatkowymi kosztami.

5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

6. Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, m.in. w odniesieniu do Umowy sprzedaży:

a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu Konsumentowi.

 

§ 4. Inne usługi świadczone przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu

I. Założenie Konta w Serwisie

1. Usługodawca umożliwia Użytkownikowi zarejestrowanie Konta w Serwisie.

2. Aby założyć Konto w Serwisie należy wybrać zakładkę „Zaloguj się” (w prawym górnym rogu Serwisu), następnie panel „Utwórz Konto”, a następnie wypełnić formularz podając wymagane dane, hasło zabezpieczające dostęp do Konta oraz wybrać polecenie „Utwórz Konto”. Przy okazji zakładania Konta możliwe jest także zapisanie się przez Użytkownika do Newslettera.

3. Warunkiem założenia Konta w Serwisie jest zapoznanie się oraz akceptacja postanowień Regulaminu oraz Polityki Prywatności, co następuje poprzez zaznaczenie checkboxa zawierającego oświadczenie Użytkownika o zapoznaniu się z Regulaminem oraz Polityką prywatności oraz akceptacją przez Użytkownika ich treści.

4. Na podany przez Użytkownika podczas rejestrowania Konta adres e-mail zostanie przesłana wiadomość e-mail potwierdzająca założenie Konta.

5. Poprzez założenie przez Użytkownika Konta dochodzi do zawarcia pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie przez Usługodawcę Konta w Serwisie na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.

6. Po dokonaniu rejestracji, Użytkownik może zalogować się na swoje Konto przy pomocy podanych w trakcie rejestracji loginu (będącego adresem e-mail, który Klient podał podczas zakładania Konta) oraz hasła.

7. Po zalogowaniu, Użytkownik w zakładce „Konto” może dowolnie modyfikować swoje dane podane podczas rejestracji oraz przeglądać historię swoich zamówień i płatności.

8. Świadczenie usług przez Usługodawcę w ramach Konta dokonywane jest nieodpłatnie i przez czas nieokreślony. Użytkownik w każdym czasie i bez podania przyczyn ma prawo wypowiedzieć tę umowę, poprzez wysłanie oświadczenia o rozwiązaniu umowy na adres poczty elektronicznej na adres: sklep@creamy.pl lub poczty tradycyjnej: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa.

9. Z chwilą rozwiązania umowy Konto zostanie usunięte z bazy danych Serwisu. W przypadkach, w których Sprzedawca jest w trakcie realizacji zamówienia złożonego przez Klienta za pośrednictwem Konta, skutek rozwiązania umowy nastąpi z chwilą zrealizowania przedmiotowego zamówienia.

10. Usługodawca może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi dotyczącej prowadzenia Konta za 14-dniowym okresem wypowiedzenia (o czym poinformuje Użytkownika na wskazany przez niego adres e-mail podany przy rejestracji Konta), z ważnych powodów, rozumianych jako:

a) zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę, wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki Użytkownika i Usługodawcy lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów lub innych organów;
b) zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
c) zmiana zakresu lub świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem.

11. Użytkownik może złożyć reklamację w sprawach związanych z Kontem. Reklamacje winny zawierać dane pozwalające na zidentyfikowanie Użytkownika oraz jego dane kontaktowe, wskazanie żądania Użytkownika oraz opis stwierdzonych przez Użytkownika nieprawidłowości. Reklamację można złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@creamy.pl lub poczty tradycyjnej: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji Użytkownika nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

II. Newsletter

1. Usługodawca umożliwia Użytkownikowi zapisanie się do Newslettera.

2. Aby dokonać zapisu do Newslettera, należy podać adres e-mail, na który Użytkownik chce otrzymywać Newsletter oraz wybrać polecenie „Zapisz się”. Możliwe jest także dokonanie zapisu do Newslettera przy okazji zakładania Konta w Serwisie. Na podany przez Użytkownika podczas zapisywania się do Newslettera adres e-mail zostanie przesłana wiadomość e-mail potwierdzająca zapisanie się do Newslettera.

3. Warunkiem zapisania się do Newslettera w Serwisie jest zapoznanie się oraz akceptacja postanowień Regulaminu oraz Polityki Prywatności, co następuje poprzez zaznaczenie checkboxa zawierającego oświadczenie Użytkownika o zapoznaniu się z treścią Regulaminu oraz Polityki Prywatności i akceptacji ich treści, a także wyrażenie zgody na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną (wiadomością mailową na wskazany przez Użytkownika adres e-mail) na urządzenia końcowe Użytkownika (newsletter) oraz przetwarzanie w związku z przesyłaniem tych informacji danych osobowych Użytkownika.

4. Na podany przez Użytkownika podczas zapisu na Newsletter adres e-mail zostanie przesłana wiadomość e-mail zawierająca link, w który Użytkownik powinien wejść w celu potwierdzenia aktywacji usługi Newsletter.

5. Z chwilą potwierdzenia przez Użytkownika aktywacji usługi Newsletter, dochodzi do zawarcia pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest dostarczanie Użytkownikowi przez Usługodawcę informacji handlowych zawartych w Newsletterze.

6. Umowa o świadczenie usługi Newsletter pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą zostaje zawarta na czas nieokreślony. Świadczenie usługi Newsletter przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika dokonywane jest nieodpłatnie. Użytkownik w każdym czasie i bez podania przyczyn ma prawo zrezygnować z tej usługi (wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną), poprzez wysłanie oświadczenia o rezygnacji z otrzymywania Newslettera na adres poczty elektronicznej adres: sklep@creamy.pl lub poczty tradycyjnej: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa.

7. Niezwłocznie po otrzymaniu od Usługodawcy informacji o rezygnacji z usługi Newsletter, Usługodawca zaprzestanie jego wysyłki.

8. Usługodawca może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newsletter za 14-dniowym okresem wypowiedzenia (o czym poinformuje Użytkownika na wskazany przez niego adres e-mail podany przy zapisie na Newsletter), z ważnych powodów, rozumianych jako:

a) zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę, wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki Użytkownika i Usługodawcy lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów lub innych organów;
b) zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
c) zmiana zakresu lub świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem.

9. Użytkownik może złożyć reklamację w sprawach związanych z wysyłką Newslettera. Reklamacje winny zawierać dane pozwalające na zidentyfikowanie Użytkownika oraz jego dane kontaktowe, wskazanie żądania Użytkownika oraz opis stwierdzonych przez Użytkownika nieprawidłowości. Reklamację można złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@creamy.pl lub poczty tradycyjnej: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji Użytkownika nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

§ 5. Postanowienia końcowe

1. Umowy sprzedaży (a także Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną) są zawierane pomiędzy Sprzedawcą (Usługodawcą) a Klientami (Użytkownikami) zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.

2. Klient będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php

3. Ponadto Klient będący Konsumentem jest uprawniony do:

a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą;
c) uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
d) złożenia skargi za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.

4. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu z ważnej przyczyny, którą stanowi:

a) zmiana istniejących lub wprowadzenie nowych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, które mają bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
b) wydanie decyzji administracyjnej lub orzeczenia sądowego powodującego obowiązek zmiany Regulaminu;
c) konieczność dostosowania rozwiązań technicznych i informatycznych przy organizacji Sklepu lub funkcjonowania Serwisu do warunków rynkowych związanych z postępem technicznym i informatycznym, w tym modyfikacji, dodania nowych funkcji do Serwisu lub zaprzestania oferowania dotychczasowych funkcjonalności Serwisu;
d) zmiana organizacyjna lub prawna Usługodawcy.

5. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Usługodawca udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację w Serwisie oraz prześle tekst jednolity Regulaminu na adresy e-mail Użytkowników Serwisu, którzy zawarli z Usługodawcą Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (np. poprzez zapisanie się do Newslettera lub założenie Konta). Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia opublikowania nowego Regulaminu w Serwisie. W sytuacji, w której Użytkownik nie akceptuje zmian w Regulaminie obowiązany jest zawiadomić o powyższym Usługodawcę, co będzie skutkowało rozwiązaniem umowy o świadczenie usług elektronicznych.

6. Zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na zamówienia Klientów złożone przed wejściem w życie tych zmian – w takim przypadku Klientów, którzy dokonali zakupu danego Produktu obowiązuje Regulamin w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia zamówienia. Zmiany Regulaminu nie będą miały także wpływu na prawa Klientów oraz Użytkowników nabyte przed ich wejściem w życie, chyba że co innego wynikać będzie z przepisów powszechnie obowiązujących.

7. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta, ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020, poz. 344), Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Wybór w ramach niniejszego Regulaminu prawa polskiego nie pozbawia osoby będącej Konsumentem ochrony przyznanej jej na mocy prawa, którego nie można wyłączyć na drodze umowy, które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby stosowane w przypadku braku zastosowania klauzuli wyboru prawa polskiego.

8. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 17.09.2024 r.