Zwroty i reklamacje

Poniżej przedstawiamy Państwu najważniejsze informacje związane z prawem odstąpienia od umowy oraz zasadami składania reklamacji. Wszystkie sformułowania pisane wielką literą mają takie znaczenie, jak nadane im w Regulaminie serwisu internetowego oraz sklepu internetowego dostępnego pod domeną internetową https://creamy.pl, z którym mogą się Państwo zapoznać w zakładce „Regulamin”: https://creamy.pl/pages/regulamin-sklepu. W Regulaminie znajdą Państwo także pełną informację w zakresie składania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży i składaniu reklamacji.

I.
Odstąpienie od Umowy sprzedaży

Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, jeżeli nabyli Państwo Produkt jako Konsumenci, przysługuje Państwu prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni, liczonych od dnia otrzymania przez Państwa lub innej wskazanej przez Państwa osoby (innej niż przewoźnik) Produktu bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, za wyjątkiem kosztów związanych z kosztami innymi niż najtańszy zwykły koszt dostarczenia Produktu oraz bezpośrednich kosztów zwrotu Produktu.

Jeżeli chcą Państwo skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, są Państwo zobowiązani wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem powyższego terminu.

Oświadczenie mogą Państwo przesłać:

• za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@creamy.pl
• korespondencyjnie na adres: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa

 

W tym celu mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży, dostępnego w zakładce „Zwroty i reklamacje”: https://creamy.pl/pages/zwroty-i-reklamacje. W przypadku złożenia oświadczenia za pośrednictwem poczty, Sprzedawca potwierdzi jego przyjęcie wiadomością zwrotną.

W razie odstąpienia przez Państwa od Umowy sprzedaży, będzie ona uważana za niezawartą, co oznacza, że będą Państwo zobowiązani zwrócić Produkt, a my będziemy zobowiązani zwrócić Państwu wpłacone płatności.

Zobowiązani są Państwo odesłać Produkt nie później niż 14 dni od dnia złożenia przez Państwa oświadczenia o odstąpieniu.

Zwrot płatności otrzymają Państwo nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez nas oświadczenia o odstąpieniu, z tym, że jesteśmy uprawnieni aby wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, kiedy otrzymamy od Państwa Produkt albo dowód jego odesłania.

Zwrotu Produktu należy dokonać na adres: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa.

Zwrotu płatności dokonamy tym samym sposobem, jakim Państwo jej dokonali, chyba że wyrażą Państwo zgodę na dokonanie jej zwrotu w inny sposób (nie będzie on wiązał się dla Państwa z dodatkowymi kosztami).

Jeżeli przy zamawianiu Produktu wybrali Państwo inny sposób jego dostarczenia do Państwa, niż najtańszy z możliwych, oferowanych przez nas sposobów dostawy – nie zwrócimy Państwu dodatkowych kosztów poniesionych przez Państwa na taki wybrany przez Państwa sposób dostawy.

Ponoszą Państwo odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.

Nie przysługuje Państwu prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, m. in. w odniesieniu do Umowy sprzedaży:

• dotyczącej takiego Produktu, który został wyprodukowany specjalnie na Państwa potrzeby - nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według dostarczonej przez Państwa specyfikacji lub służącego zaspokojeniu Państwa zindywidualizowanych potrzeb;
• dotyczącej Produktu ulegającemu szybkiemu zepsuciu lub mającego krótki termin przydatności do użycia;
• dotyczącej Produktu dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli po dostarczeniu Państwu takiego Produktu, opakowanie zostało otwarte.

II.
Składanie reklamacji

 

Zapewniamy Państwu zgodność naszych Produktów z zawartą przez Państwa Umową sprzedaży i jako Sprzedawca ponosimy odpowiedzialność za brak takiej zgodności. Jeżeli zakupili Państwo Produkt jako Konsumenci, to nasze obowiązki z tym związane określa Ustawa o prawach konsumenta.

Jeżeli Produkt nie jest zgodny z Umową sprzedaży mają Państwo prawo domagać się naprawy lub wymiany Produktu a w niektórych przypadkach – obniżenia ceny albo dokonać odstąpienia od Umowy sprzedaży.

 

Naprawa lub wymiana Produktu

Mogą Państwo żądać naprawy Produktu lub wymiany Produktu na produkt wolny od wad. Możemy odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży albo dokonania wymiany Produktu (gdy żądali Państwo naprawy) albo jego naprawy (gdy żądali Państwo wymiany), jeżeli wybrany przez Państwa sposób doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży jest niemożliwy, albo wymagałby poniesienia nadmiernych kosztów.

Naprawa albo wymiana Produktu musi być przez nas dokonana w rozsądnym czasie od zgłoszenia przez Państwa żądania i bez nadmiernych dla Państwa niedogodności. Koszty naprawy albo wymiany ponoszone są przez nas.
Są Państwo obowiązani udostępnić nam Produkt, abyśmy mogli przeprowadzić naprawę albo wymianę Produktu.

Oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży
Mogą Państwo prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpić od Umowy sprzedaży (z zastrzeżeniem, że odstąpienie od Umowy sprzedaży nie może nastąpić, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest nieistotny), w sytuacji w której:

• odmówiliśmy Państwu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży,
• nie doprowadziliśmy Produktu do zgodności z Umową w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami,
• pomimo naszych starań Produkt, który podlegał naprawie, w dalszym ciągu pozostaje niezgodny z Umową sprzedaży,
• niezgodność Produktu z Umową sprzedaży jest na tyle istotna, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży, bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany Produktu;
• z naszego oświadczenia lub okoliczności sprawy wynika, że nie uda się doprowadzić Produktu do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych dla Państwa niedogodności.

 

Jeżeli składają Państwo oświadczenie o obniżeniu Ceny, to obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową sprzedaży.

W takiej sytuacji zwrócimy Państwu część wpłaconej kwoty, należnej wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Państwa oświadczenia o obniżeniu ceny.
Jeżeli odstąpili Państwo od Umowy sprzedaży, zobowiązani są Państwo niezwłocznie zwrócić nam Produkt (na nasz koszt), z kolei my zobowiązani jesteśmy zwrócić Państwu zapłacone kwoty niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
W każdym przypadku, w którym zwracamy Państwu wpłacone należności lub ich część, dokonujemy tego przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użyli Państwo dokonując zapłaty, chyba, że zgodzą się Państwo na inny sposób zwrotu należności, który nie wiąże się dla Państwa z żadnymi kosztami.

 

Elementy reklamacji i sposób ich składania

W reklamacji powinni Państwo wskazać swoje dane w sposób umożliwiający zweryfikowanie przez nas transakcji, której reklamacja dotyczy oraz przesłanie Państwu odpowiedzi, wskazać Państwa żądania związane ze składaną reklamacją oraz wskazać na czym w Państwa ocenie polega niezgodność Produktu z Umową sprzedaży.

Mogą Państwo złożyć reklamację:

• za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@creamy.pl
• lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa.

 

Mogą Państwo skorzystać z udostępnionego przez nas wzoru formularza reklamacji, który znajduje się poniżej:

 

WZÓR FORMULARZA REKLAMACJI

 

Ustosunkujemy się do złożonej przez Państwa reklamacji najszybciej jak to będzie możliwe, nie później jednakże niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Produkt niezgodny z Umową sprzedaży należy odesłać na adres: Creamy sp. z o.o., ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa.